Gårdagens ridpass

Vilket underbart vädet det var igår. Skulle egentligen bara rida Lätta när jag kom dit men vem blir inte sugen på att rida när det är så fint väder? Det blev 2 stycken hästar igår ändå ;)

Amulett:
Borstade henne i cirka en timma först. Satte på skydden osv. och skrittade till paddocken. Red i paddocken med Amanda. Red dressyr, skänkelvikningar, öppna, galopp, förvänd galopp osv. Hade inget mål under passet så på ett sätt kändes det lite meningslöst. Men det var jätte kul i vilket fall! Hon gick jätte fint från hela början men sadeln åkte fram hela tiden så valde att ta bort den i slutet för att rida barbacka. Det var sjukt skönt! Hennes gångarter in my heart. Lovely var det. Efteråt stretchade jag henne löst i paddocken och satte på sadeln. Sen så red jag ut med Amanda och hennes medryttarhäst. Det var skit kul och Amulett skötte sig super! :D Så himla glad. Sen satte vi oss på en gräsplätt med hästarna och pratade. Och herregud vad vi skrattade. Jag var typ nära att ramla av så mycket skrattade jag, haha! :D

Alfina:
Tog 1000 år innan jag fick in henne från hagen först och främst. Hon ville verkligen inte, dum som hon är. Borstade henne lite snabbt, tog på skydd osv. Sen drog vi ner ensama till en ridväg. Super mysigt var det. Rejsade och hon tyckte det var sååå kul! Satte oss sedan vid samma gräsplätt och lät henne beta. Sen så drog vi oss hemåt med lösa tyglar. Hon skötte sig super. Även när en annan häst kom. Hon blev faktiskt bara rädd för en sak under hela turen. Då viftade jag bara med handen så gick hon framåt. Det som är bra med Affie är att hon stannar när hon blir rädd. Hon springer inte. Så det är bara att smacka på så går hon framåt! :D


Dagens outfit á la Lätta. (Snodde schabraket från Joanna, mohahahah). Snurrade stigbyglarna också, dom måste ju vara så satans långa. Kan inte ens rida lätt..




Mys ponnyn. Love you♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback