Fredag

Sitter i min säng med Sofia och äter godis. Var som sagt i stallet och red förut. Det gick sjukt bra för mig idag! Red först Luna, en prickig mysig häst på ungefär 155 cm (?). Eftersom att det är vi som är "lite duktigare" som rider hästarna nu så har vi ganska höga krav på oss att hästen måste gå rätt form. Med Luna gick det riktigt bra! Hon gick i stadig i form, även i galoppen. Jätte nöjd, Pillan sa också att det såg jättefint ut.

Efter vi hade ridit klart dom första hästarna skulle vi jag, Pillan och Emma gå upp med Markus, Luna och Sockan hem till Pillan. Det tog typ en halvtimme fram och tillbaka och det var uppför typ hela tiden, haha.
När vi kom tillbaka red nästan alla redan sin andra häst. Så jag och Emma gjorde i ordning våra och gick ner till manegen. När vi kom ner gick typ alla upp så det vara bara jag och Emma i ridhuset. Sen kom även Pillan och Sofia och turades om om Lady. Jag red Suprice, 6-årig liten d-ponny. Hon är ganska skänkeldöd den ponnyn så jag red med sporrar. Hon gick superduper i skritten och traven i båda varven, lite bättre i höger. Haha, men i galoppen var det typ katastrof i början. Hon kickade för att jag hade sporrar så då tog jag av mig dom och då gick det mycket bättre. Sen gick det super där med och Pillan sa att hon såg jättetrevlig ut och att jag skulle avsluta.


Sen red jag även Lady en stund. Hon är sjukt stark, stor och tung. Men mysig måste jag säga! Hon var redan uppvärmd så jag red lite i båda varven i alla gångarter bara. Det gick också rätt bra, väldigt stark är hon dock. Men Pillan sa att det såg bra ut så jag avslutade. Nice dag!
Suprice ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback