Ridlektion, Merlyn

Herregud vilken rolig lektion!
Hoppning stod på schemat inför dagens lektion och vi fick själva bestämma hur vi ville hoppa. Vi valde omhoppning och barbackahoppning! Jag hade ju Merlyn, så mysig är han. Han rids på pessoa då han är lite (läs: mycket) pigg. Och då rids han ju på andra ringen, men jag frågade om jag fick rida på den stora och det fick jag, så det blev en liten utmaning. Haha, och pigg var han! Han gjorde typ piaff på stället innan vi skulle galoppera. När vi skulle rida barbacka kom jag upp utan sockerbit! Haha, stolt! Jag tänkte på det vi lärde oss igår om form. Tänkte inte ett dugg på om han krökte nacken eller inte, men var riktigt noga med att han skulle trampa under sig ordentligt och bära upp sig med ryggen, och det fungerade riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback