Ponnyakuten

Är det någon mer än jag som är galen i ponnyakuten? Skulle gärna vilja ta med Tilly dit men ska ju hyra häst på sommaren så det går ju tyvärr inte. Jag tycker det är ju himla roligt att se hur dom andra rider, hur hästarna är, vad dom har för utrustning m.m. Jag och Joanna har som tradition att skynda hem efter skolan på måndagen, sätta på datorn och se det nya avsnittet som kom ut för några timmar sedan. Det är väldigt tråkigt/konstigt att det går på barn kanalen. Då får man ju en känsla av att det är för 3 åringar fast än det är hur kul som helst att se på! Jag tycker dom borde ändrat kanal till svt nu när dom såg hur många som tittade på det första säsongen. Första säsongen har jag tittat på alla avsnitt 100 gånger typ. Men gud vad allting har förändrats sen dess. Isabelle som hade Pongo, henne vill jag inte ens nämna. Gud vad hon red kasst och tog illa hand om Pongo. Visst, dom kanske fångade det allra värsta, men,men. Juliette har ju avlivat Pedro. Josefin tar inte hand om Hugo Boss längre. Jacob har säljt Destiny och gått över till storhäst. Olivia har sålt Piccatio(stavning?) och Julia var tydligen medryttare på Jamba? Mycket har alltså hänt..

Nu den här säsongen är Lisa Mellert med som bor i Lerums kommun. Jätte spännande tycker jag! Jag längtar verkligen tills det sänds igen. Jag tror att dom som är med nu har lite snyggare utrustning, mer märke och så. En sak jag vet som sänds är en maskerad hoppning. Kul!

För er som inte vet så sänds Ponnyakuten premiär avsnitt den 16 januari 2011.
Kommer såklart sitta bänkad!!

Den nya programledaren verkar lite lost vad jag har sett än så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback