Medryttarhäst

Joanna: Jag letade runt överallt på både hästnet och medryttare.nu i ungefär ett halvår, lite mer. Efter ett tag lade jag även in en annons på hästnet. Jag mailade alla som kunde tänkas vara möjliga. Jag mailade även till folk jag kände och olika stall. Ett tag efter att jag hade lagt in min annons så kontaktade en mig. Angående 2 hästar. Dom var till och börja med 180+ och kostade 150 kronor per gång. Dom stod på Nääs. Jag tyckte det var för dyrt och dom var för stora. Sen visste min kompis en som behövde en medryttare. Då kontaktade jag henne. Det var då Simpan och ni vet ju hur det gick med honom.. Men nu har jag äntligen hittat en till ponny som står i Lerum med bra bussförbindelse. Mitt tips är att ta kontakt med så många personer du vet och kanske hänga upp en lapp i ett stall. Det kan vara bra att lägga ut en annons också.

Sofia: Jag har gjort som Joanna. Vi kom väl på det där samtidigt att vi var sugen på medryttarhästar. Först hittade jag en ponny som hette Santana. Verkade mysig osv. Men han var i Gråbo + att han reds in i western. Dom hade heller ingen paddock och ägaren verkade väldigt oseriös. Efter det så lade jag ner och tittade inte runt lika mycket. Lite senare så kollade jag runt igen. Var en som kontakta mig om en promenadshäst i Aspenäs, men det var för långt för att åka och kostade för mycket. Nu så var det då ägaren till Tilly som kontaktade mig. Jag får hoppas att det går vägen, även fast hon var galen! Jag hoppas att du hittar en medryttarhäst! Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

jag vågar ej rida är dem ej vilda ?

2010-12-01 @ 16:53:34
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: emma <3

Jadå tack ;) ska kolla runt extra mkt ses imån ;D

2010-12-01 @ 17:44:10
URL: http://sweetheartofsweden.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Jag och Emma provred också Santana :P men bussarna gick för dåligt dit så vi gav också upp de :)

2010-12-02 @ 06:56:09
URL: http://flodabrudar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback