(igår) Ridlektion, Lavendel

Vi började rida fram i ridhuset för att sen gå ut i pd. Inne var hon lite seg men direkt när vi kom ut blev hon jättepigg! Hon drog ner huvudet i galoppen och var på väg att bocka, haha. Vi hoppade inte alls högt utan tränade på bra vägar och bra tempo. Man fick själv välja om man skulle rida i trav eller galopp. Jag valde trav då Lavendel blir väldigt pigg och kan vara lite svår att kontrollera, så jag satsade på att få så bra vägar som möjligt. Vägarna är jättenöjd med, dom blev verkligen perfekta. Dom flesta iaf. Hon stannade dock oväntat en gång men det var för att jag hade för lite stöd på yttersidan och efter att jag ändrade det så stannade hon inte mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback