Dagen

Dagen har varit så himla rolig! Tilly var väldigt mysig. Men ridningen gick väl inte som jag hade tänkt. Det gick först knappt att komma upp för att hon inte stod stilla. Sen fick hon sina ryck. Halv stegra, börja galoppera utan anledning, inte gå framåt osv. Så ridningen är jag inte nöjd med. Men allt annat var så himla mysigt. Fixa mat, mocka, ta in från hagen.. Det roligaste var nog när jag och Joanna skulle hämta en häst som heter Ajbe. Han var ensam för att det är bara 3 stycken hästar (såååå mysigt). Och det enda han ville var: IN! Så det gick som det gick. Jag och Joanna drogs med som 2 små vantar. Men har aldrig skrattat så mycket. Herregud. Vi glömde bort tiden när vi hade så roligt så i 5 timmar var vi där. Tvättade svansen, klippte svansen, klippte manen och gjorde lite annat. Jag och ägaren bestämde att jag ska lära känna henne lite från marken och att hon ska röra på henne så mycket hon kan så att hon blir lugnare och lugnare. Så vi får se hur det går! Ska löshoppa på onsdag och bara mysa med henne och sen på söndag ska jag longera.

Kommentarer
Postat av: jessica Edsand

vad gullig, vart står han?

2010-12-07 @ 16:17:56
URL: http://thesaddleclub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback