6 dec

Hej. Blev så sent igår, och var tvungen att kolla på Ung och Bortskämd, haha.
Först kom vi till stallet. Mockade, fixade mat och hälsade på hästarna. Sen så gick vi ner till paddocken och tog fram hinder. Sen så tog vi ner pigga Tilly. Hon knuffades inte eller någonting så det är jag nöjd med. Sen så skulle vi då löshoppa. Skulle ju egentligen longera men hon var så pigg så då tänkte jag löshoppa istället. Det gick super! Hon slutade på 80 cm. Hon tyckte det var jätte kul. I slutet var hon så trött att hon skritta eller stod stilla. Så då passade jag på och mysa med henne lite i paddocken. Väldigt mysig var hon. Följde efter mig lite. Men sen tog jag upp henne till stallet och tog in henne i boxen. Då red Joanna, men Tilly var så j*vla svettig att jag var tvungen att ta ner henne igen för att skritta av henne lite för hon flåsade så himla högt. Så då tog jag ner henne, men sen efter några minuter började hon puffa och bråka lite så då tog jag upp henne igen så att det skulle sluta bra. Då tittade jag på Joanna lite efter och skrattade så himla mycket. Brighton var super pigg så det såg så jäkla roligt ut.
Efter Joannas ridpass/springa i paddocken så tog jag ut Tilly i stallgången och ryktade henne, försökte få bort svetten men det gick inte, haha! Så la på ett svetttäcke och passade på att byta grimma, till en lite jul passande grimma! Hon blev jätte söt. Det roliga var att hon först inte ville att jag skulle hämta henne från boxen igen, för att hon trodde att måste gå in till paddocken igen. Hon var sååå himla trött. I slutet myste jag med henne och då pussade hon mig överallt, till och med i ansiktet. Så himla gullig. Sen så kvällsfodrade och putsade och sen var dagen slut! Jätte bra dag, då allting gick perfekt!
Titta bilden längst upp till höger, svettig?
Just det! Hon är så himla valpig/busig och charmig. Så en äkta Tilly måste ju absolut hämta upp ett grimskaft i munnen som hänger på staketet och galoppera iväg. Men en äkta Tilly släpper också det när Sofia säger till, hahaha!♥



Kommentarer
Postat av: Cajsa

hejsan hoppsan! :D

allt bra med dig idag? :)

Fråga du inte behöver svara eller gå med på men vill du följas på bloglovin? :)



Jag har en tävling som går ut på söndag om du vill vara med. Själv skulle jag vilja vinna detta men jag får ju inte vara med i min egen tävling. :P http://cajsa1.webblogg.se/2010/december/presentkort-300-kr-tavling.html#comment

2010-12-07 @ 13:57:09
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: jessica Edsand

Jaha, vart ligger det? :)

Tyckte först att jag kände igen det :P

2010-12-07 @ 17:05:37
URL: http://thesaddleclub.blogg.se/
Postat av: Cajsa

tack fina du! :D

2010-12-07 @ 17:24:11
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback