Ridlektion - Kattinka

Gick verkligen toppen igår på ridlektionen. Kattinka är ett engelskt fullblod och sååå fin att rida!

Detta var andra gången jag red henne och första gången jag hoppade henne. Kattinka är väldigt osäker i sig själv när hon ska hoppa så hon är vinglig mot hindrerna, kan stanna, göra kråksprång osv. Men hon visade inget av det igår! Det gick verkligen toppen och hon vägrade bara 2 gånger! :D Jag är dock lite hopprädd har jag märkt nu(?) så jag var väldigt nervös när jag kom på 75 cm hindret. Men Kattinka hoppade det så lugnt och fint så då försvann det! Hon var lagom pigg mot hindrerna, lätt att svänga och lyfte bra på benen. Dock inte jag...haha. Rev ett hinder en gång, fattar inte hur jag lyckades? ;) Men,men. Gick super och ska absolut hoppa henne igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback