Ridlektion, Brunte

Idag red jag Brunte på lektionen! Vi hoppade och för det första så var det längesen jag red honom, men framför allt längesen jag hoppade honom (i Augusti senast om jag inte minns fel..) och för det andra så är han rätt så osäker i hoppningen. I början så vägrade han flera gånger på pyttesmå hinder på typ 40-50. Men sen fröklarade Tove jättebra hur jag skulle göra och då hoppade han kanon! Han har dock lite konstig hoppteknik så jag hade nog inte så värst snygg sits. Sen höjde vi upp till ungefär 75 cm och då stoppade han två gånger. Men då gjorde jag som Tove sa och då gick det helt galant!

Till sist hoppade vi en "bana" på tre hinder runt 70 cm. Då stannade han inte någon gång, det blev perfekta språng och ett lagom tempo, helnöjd!

Gammal bild ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback