Favorit raser - del 1

Tänkte berätta lite om mina efarenheter om andra raser och vilka som är mina favoriter! :D Börjar med Connemara.
Connemarara är min absoluta favorit ponny. Grejen är att jag aldrig har ridit en connamara, tyvärr. Har ni sett en connemara har ni nog sett världens finaste ponny. Connemaran är en förstklassig ridhäst som man känner igen av lugn, tålamod och naturlig sundhet. Deras sluttande bogarna bidrar till connemarans hoppförmåga. Halsen är lång och välformad och bidrar också till de goda rörelserna. Connemarans huvud har typisk ponnyhuvud med stora, vänliga ögon. Connemaraponnyn är godlynt, klippsk och intelligent med stor säkerhet på foten. Connemaran är ofta väldigt mångsidig vilket gör att den tävlas både inom hoppning, dressyr och körning. Även vuxna kan rida de större Connemaraponnyerna då de är starka och uthålliga.
Helt enkelt underbara.



Nästa del kommer inom kort! :)



Kommentarer
Postat av: Sandra

sv: okejs :D är det typ din medryttarhäst eller foderhäst? :)

2011-04-16 @ 12:49:58
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback