Bloggtips #1

Här kommer mitt första bloggtips!
Om ni tittar i våran rubrik och våran meny ser ni att det är lite skugga i textsnittet. Det är super enkelt att lägga till!
Se och Lär.

  • Gå in på design
  • Gå in på stilmallen
  • Leta upp koden /**Entry headers**/
  • Kopiera den här koden: text-shadow: 3px 3px 3px #585858
  • Klistra in koden under border-bottom
  • Spara stilmallen
Du kan givetvis ändra koden. Där det står 3px kan du ändra till 2 eller 20. Jag använder mig utav text-shadow: 1px 1px 1px #585858. Din fantasi har inga gränser. Prova dig fram. Du kan ändra färg på skuggan också genom att du går in på någon färgkarta.
T.ex. http://www.bloggdesign.nu/?p=articles&c=1&id=29
Hoppas att detta var till hjälp. Och kommentera gärna om ni vill att jag ska fortsätta med detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback