Avramling

Red Felizia idag. Vi red ute och jag red utan jacka. Åh vad jag älskar våren! I början av ridlektionen skulle vi ha ett hö snöra runt tyglarna så att vi inte kunde ta isär tyglarna och börja såga. Det fungerar verkligen super för mig och man får ett mycket ärligare stöd i tygeln och på så sätt går hästen i form på riktigt. Sen när vi hoppade gick det jätte bra för mig. Dock var hon lite osäker som vanligt men jag gav mig inte. I slutet så skulle vi hoppa lite högre. Jag kom lite snett och hon total vägrade och vips så låg Sofia på marken utan häst. Har ALDRIG ramlat av henne och hon har vägrat 10000 gånger när jag ridit henne så jag kan säga att jag blev lite förvånad. Men jag reste mig lika snabbt och hoppade upp. Hoppade en gång till och hon vägrade. Men dom sista 2 gångerna gick det jätte bra. Min älskling ♥
Nu ligger jag med svullet finger, ett blåmärke, ont i huvudet och skrapsår. Men w/e. Livet går vidare.
En häst på miljonen. Önskar att du var min!



Kommentarer
Postat av: amanda

nejnejnej, hästen går inte i form när man sågar, den böjer endast på halsen för att det är väldigt obehagligt när bettet "sågar".

Sågning ger inget för att hästen ska trampa under sig, sågning gör bara att hästen reagerar på obehag i munnen med att böja på halsen således böjer på nacken.

Trampar hästen under sig kommer böjningen på nacken automatiskt. En häst trampar alltså inte under sig om den inte böjer på nacken, men nacken skall komma bakifrån dvs. med säte, tramp och drivning. Det gäller att tajma hand och skänkel och absolut inte såga!

2011-03-31 @ 15:18:03
URL: http://lastbitchstanding.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback