Ridlektion - Lavendel

Red Lavendel idag på Wiebo. Pigg häst! Hon var förbannat pigg. Vi red självständigt och skulle försöka att uppnå våra mål som vi satte medan vi skrittade fram. Mina var:
Höger galopp
Att hon ska lyssna bakåt, inte bara framåt
Hon klarade inte höger galopp men hon lyssnade ganska bra. Hon gick riktigt fint! Jag är nöjd. Sen så skulle vi trava av dom och även sätta mål här. Vi skulle klara dom innan vi skrittade av och mitt var:
Att hon skulle bli helt avslappnad och kunna gå i form på halvlånga tyglar
Wie! Hon gick jätte fint. Jag pratade med henne och klappade henne och travade på lugnt och gick super. Tove sa att det såg bra ut så jag skrittade av. Nöjd med ridlektionen.
Grymma Fredrika har fotat mig och Lavendel på ridlägret. Här gick hon perfekt med huvudet! I en lodrätt form. Kan också tillägga att hon är ett 8 årigt sto som har väldigt mycket energi!

Kommentarer
Postat av: PONNYSNACK

sv: haha, ja! dom mesta tror typ att jag är 170 någonting. men haha nej jag är bara 169 ^^

2011-01-05 @ 21:56:57
URL: http://ponnysnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback