Hiss

Går till pessoabettet! Vet att många är emot det. Men jag tycker såhär, om hästen går bra på det, så varför inte? Efter några dagars fight med Brighton provade jag att rida på hans pessoabett idag. Och vet ni hur det gick? Jo, det gick verlligen jättebra! Det bettet passar honom perfekt, därför tänker jag fortsätta rida på det tills han har större respekt för mig, lyssnar i alla lägen och litar ordentligt på mig. Såklart kommer jag att variera då och då, det är ju bäst för hästen. Men överlag kommer jag att använda pessoabettet!
Exakt ett sånt här har Brighton, fast tredelat =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag kan inte annat än att avråda de, självklart har du ett eget val, de har alla! Men dom flesta hästarna går bra på ett pessoabett då dom inte har något val... och dom hästarna som börja krångla med ett pessoabett får senare allvarliga problem i munnen, hals och rygg.



det finns massvis med fakta som tyder på att bettet gör mer skada än nytta... sök efter pessoabettet funktion på google så kommer många läsvärda inlägg upp om pessoabettet.



Kram på dig och super fin blogg! :)

2011-09-05 @ 18:34:00
Postat av: Anna

DIN JÄVLA DJURPLÅGARE

2011-10-11 @ 16:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback