Film - Joanna och Brighton hoppar

Film från Söndags.

Kommentarer
Postat av: jessica Edsand

Ett litet tips på vägen bara, om du lägger ut en markbom på den sidan du skall hoppa från kommer det bli otroligt mycket lättare för honom att taxera. Det kanske du redan vet men ja. I början när jag började hoppa min förra medryttar häst, som knappt var hoppad. Så gick jag liite för fort fram och var inte tillräckligt nogrann med att hjälpa honom till det bästa. Så mitt tips är att du verkligen skall ta det lugnt med hoppningen, inte hoppa för ofta i början och köra mycket markarbets övningar och få honom att älska och suga tag i hindrerna :)



Hoppas du inte tycker att jag kritiserar dig, vill bara hjälpa till! :)

2011-01-27 @ 18:18:25
URL: http://thesaddleclub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback