Provridningen

Hejhej! Det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig idag, haha. Nordsvensk + 6 år + stå i 2 veckor = kalabalik!
Vi släppte henne i paddocken så hon kunde springa av sig, men hon som äger Tilly ville att vi skulle vänta tills söndag tills jag ska rida henne så att det inte händer något. Hon var heelt galen! Bockade, sparkade bakut, ja allting. Hon var väldigt mysig i stallet, slickades oså. Men hon var väldigt "valpig" och höll inte reda på sig själv riktigt, hon kunde springa rakt in i mig när jag ledde henne.
På söndag ska jag provrida henne då för första gången. Då har ägaren hunnit ta ut henne i paddocken varje dag och på Lördag kanske rida. Vi ska löshoppa på söndag och sen när hon är trött ska jag sitta upp. Jag funderar också på att toppa hennes man lite och tvätta och klippa hennes svans på söndag. Blir kanske en riktigt lång dag i stallet!
Men nu ska jag titta på PH. See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback