Innan

Innan jag tittar på Paradise Hotel med clementin och risifrutti  så ska jag berätta om dagens ridpass. Red som sagt lilla Angelo. Gick super. Han rids på pessoa på den andra ringen men jag frågade om jag fick ta tyglarna på den stora, och det fick jag. Så ska rida honom på den stora ringen numera. Blev en liten utmaning då han annars går i form så fort man trycker med skänklarna, men nu fick jag kämpa lite. Skulle bl.a träna på att öka och minska galoppen. I början var han jätte pigg och ville bara hänga sig i tygeln och springa iväg. Men i slutet galopperade han under sig och Pillan(läraren) sa att han var nära på att bryta av till skritt. Så det gick otroligt bra. Både i ökningarna och minskningarna. Nöjd. Ska rida honom nästa vecka också, på den stora bettringen. Pillan sa att jag skulle kunna klara av honom, även fall han oftast låser bogarna och hoppar SÄMST. Men jag fick prova, ännu en utmaning. Ska bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback