Visste ni?

Visste ni att jag och Joanna ska hyra häst nästa sommar? Vi kommer stå på Stålebo som ligger i Tollered, så det kommer bli mycket buss och cykling. Men vi ska inte hyra box utan hästarna kommer få stå i hagen dygnet runt, men vi kommer ha möjlighet att binda upp, spolspilta och sadelkammare, paddock osv. Runt stålebo finns det super fina skogsvägar och paddocken är helt okej stor. Jag tror det kommer bli riktigt bra! Vi ska bara ringa ägaren till stallet och bestämma helt. Måndagen, vecka 7 så kan man börja boka och jag antar att jag och Joanna kommer stå vid telefonen hela tiden, haha. Men det kommer bli riktigt, jävla roligt! Vi har drömt om att få hyra häst jätte länge nu!

Några hästar jag kan tänka mig (vi hyr fråm Ölandsberg)

Maxad c ponny, vallack *1995, korsningsponny
HOLGER
En rar, mkt snäll ponny som fungerar med alla sorters ryttare, tävlas lätta klasser i både hopp och dressyr. Har varit lektionsponny i många år och tävlats framgångsrikt lokalt upp till LB av div elever under denna tid. En underbar läromästare med exakt lagom framåtbjudning till ryttare som vill lära sig mycket. Fungerar mkt bra även ute i skogen både ensam och i grupp.

137 cm, vallack *1999, korsningsponny
GOLDEN BOY
En nätt, lättriden ponny som är mycket snäll och trevlig att handskas med. Tävlad LC, LB Hopp och Dressyr med bra resultat och placeringar, Deb regionalt LA hoppning med 0 fel grund o 1 pet omhoppnin gpå msvhöjd. En ganska piggelin men mycket snäll och ärlig ponny som hoppar bra. BRA läro- och träningshäst! Gått lite på ridskola- fungerat bra där också

146 cm, vallack *1991, korsningsponny
MACAY
Mackan är en äkta läromästare som tävlat både Hoppning, Dressyr och Fälttävlan. En mycket behaglig ponny att umgås med.

147 cm, vallack *2000, holländsk imp.
BILLY
En godmodig kille som är väl utbildad och gör det man ber om. Gått som lektionshäst och privat.Snäll i stall o hage.En läromästare, framförallt i dressyr.

146 cm, vallack *1992, New Forest
PERSHING LACE
En godmodig, snäll och mycket väluppfostrad herre som tävlat upp till LA dressyr. Behöver ryttare med mycket trygghet för att fungera i hoppningen.


Det är väl mest dom som lockar. Men eftersom det är ägaren till uthyrningen som väljer häst får man ge önskemål. Här är mina:
Mycket fin i dressyren (kan sidvärtrörelser, ganska enkel att få i form osv.)
Kunna hoppa cirka 1 meter.
Vill kunna tävla lite lokalt, så den ska kunna hoppa minst 80 cm bana
Trafik säker, kunna rida både själv och tillsammans ute.

Det ska bli spännande vilken ponny hon ger till mig. Jag vill absolut inte ha häst, det är också ett av mina krav!
LÄNGTAR!
 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vad kul att hitta någon mer som ska hyra häst i sommar! Jag har oxå tänkt hyra från Ölandsberg, fast en storhäst =)

Ska bli kul att följa er i sommar!

Ett litet tips bara är att det kan vara ganska bra att ha boxplats ändå, ifall hästen skulle bli sjuk eller om det skulle bli storm elr liknande :)

2011-01-19 @ 18:41:55
URL: http://lastbitchstanding.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback