Test

Hästtestet!
Alla hästmänniskor fyller i det!

~ Hästarna ~

Första hästen du red var: På någon ponny ridning. Men ordentligt så var det den 30 april 2007
Hur gammal var du när du red första gången? Liten, haha.
Hur många älsklingshästar har du haft? 10 om jag ska vara petig.
Vad hette den/dom hästen/hästarna? Betty, Russin, Fatima, Brunte, Angelo, Bay, Walle, Cheyenne, Brahe och Felizia

~ Utrustning ~

Hur många...
ridbyxor har du: 5, men använder inte alla.
hjälmar har du: En
ridjackor har du: 3
säkerhetsvästar har du: 1
ridskor har du: Inga
ridstövlar har du: Ett par
Vilken färg var dina första ridbyxor: Gröna, så snyggt..

~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Töltat [ ]
Hoppat utomhus [x]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [ ]
Tappat kontrollen över hästen helt [ ]
Ramlat av [ ]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]


~ Hästraser ~

Jag har ridit...
en fjording [x]
ett arabiskt fullblod [x]
en korsning [x]
en welsh [x]
en tinker [x]
en shire [ ]
ett engelskt fullblod [x]
en islandshäst [ ]
en shetlandsponny [x] (kommer dock inte ihåg, haha)


~ Upplevelser till häst ~

Har du ridit långritt med övernattning: nej
Har du ridit långritt med fika: nej
Har du ridit islandshästar på turridning: nej
Har du gått på ridläger: ja
Har du ridit utomlands: jao
Isåfall, vart någonstans:Holland, Belgien och Marocko
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället: Holland: Mysig fjording. Ville inte gå sist i ledet.
Belgien: Red western. Red först självständigt i ridhuset. Men hästen ville inte gå, så det fick bli halt hela tiden. Men sen så red vi ut, och hon var helt crazy. Vilken känsla. Satt helt stilla i sadeln och allt var så underbart. Andra gången jag red där var hon likadan. Marocko: Vill jag knappast tänka på. Det gick åt skogen rättare sagt. Den hästen  jag red var heeeeelt galen. Jag skojar inte. Den galopperade snabbare än Arns häst. Shit. Det gick i 150 i halv öknen. Det var en arab så ni kan ju gissa..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback