Ridlektion, Tittut (2/12-10)

Tänkte berätta lite om ridlektionen i torsdags. När vi kom dit så anmälde vi först och främst oss till julklappshoppningen. Jag tog Merlin, världens mysis!
Merlin!
Åter till lektionen, vi hade då liten fyrkant som det kallas och när vi kom ner till manegen var jag inte ett dugg sugen på att rida Markus, så jag frågade Emilia och hon ville byta och det ville hon, så jag fick bebis Tittut istället. Det gick sjukt bra med framdelsvändingarna och jag fick faktiskt till tre bakdelsvändningar! Tycker det är sjukt svårt att få till bra! Han var jättemjuk och fin i vänstervarvet men ganska stel i höger. Så jag jobbade med ställning ganska mycket och till slut lossnade han ordentligt och gick i ganska stadig form. I galoppen kunde jag korta väldigt mycket så det kändes jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback