Flying Amanda

Jag tänkte berätta lite om min absoluta favoritponny genom tiderna, nämligen Amanda. En brun korsnings c-ponny. Med vit bläs. Hon var den första ponnyn jag red på Toleryd och den första ponnyn jag hoppade med. Jag minns det som igår när jag hoppade 65 cm och var så sjukt stolt. Hon gnäggade alltid när jag kom och jag red henne nästan jämt. Jag minns att inte alla fick rida henne för hon var känslig och pigg.
En dag när jag kom till stallet var hon borta. Hon var gammal och hade pensionerats. Jag var så ledsen, jättelänge. Skrev till och med en dikt till henne som jag har kvar, haha. Hon lärde mig så mycket och jag utvecklades på henne. Men jag vet att hon har det bra där hon står i fina stora hagar med många kompisar. Hoppas jag får träffa henne igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback